Comunicarea empatică – soluția pentru crizele de comunicare

Se întâmplă să ai neînțelegeri în comunicarea cu părinții, profesorii, rudele sau prietenii? Îți propunem în articolul ce urmează să afli cum te poate ajuta comunicarea empatică în astfel de situații.

Cuvântul „empatie” înseamnă capacitatea unei persoane de a se imagina pe sine în locul altei persoane, de a-i înțelege și accepta intuitiv ideile, acțiunile, sentimentele, de a experimenta stări emoționale asemănătoare.

Empatia este capacitatea de a înțelege punctul de vedere al altei persoane. Este abilitatea prin care poți simți emoțiile altora. Este un instrument eficient de comunicare.

Ajută oamenii să se înțeleagă mai bine și să obțină succes în viață.

Este recomandată în cazul în care dorești să stabilești o legătură eficientă cu persoanele cu care comunici, ori ai neînțelegeri, crize de comunicare.

Comunicarea empatică este benefică pentru relațiile apropiate

– în familie, cu prietenii, colegii și este o soluție pentru crizele de comunicare.

Ca orice instrument, este important să îl poți folosi corect.

Comunicarea empatică are câteva etape: oglindire, validare, empatie.

OGLINDIREA – înseamnă să repeți mesajul pe care l-ai auzit fără a adăuga nimic de la tine, adică fără a distorsiona conținutul transmis.

De exemplu: – Ceea ce am auzit de la tine acum este că ai obosit să auzi aceleași reproșuri mereu?

VALIDAREA – înseamnă că te pui imaginar în locul persoanei cu care discuți, cu intenția sinceră de a-i înțelege punctul de vedere. Validarea nu înseamnă că vei renunța la punctul tău de vedere și îl vei adopta pe al său. Validarea înseamnă că vei face loc pentru două puncte de vedere diferite.

Chiar dacă vezi că persoana cu care discuți interpretează greșit situația sau nu o vede clar, este important să validezi ceea ce gândește, așa îi oferi persoanei spațiu pentru exprimare. Apropo, validarea nu implică neapărat necesitatea de a fi de acord, chiar dacă și acest lucru este posibil.

Exemplu: – Are sens ceea ce spui! Dacă aș vedea lucrurile prin ochii tăi, probabil că aș vedea situația la fel.

EMPATIA – presupune să recunoști emoțiile pe care le trăiește persoana cu care discuți.

De exemplu: – Îmi pot imagina că asta te face să te simți trist/ă, singur/ă, speriat/ă.

Pentru a te asigura că folosești comunicarea empatică, abține-te de la comentarii și, în general, de la orice reacție, ascultă și înțelege ceea ce a spus persoana. Astfel, riscurile apariției neînțelegerilor în comunicare se va micșora considerabil.

Exersează comunicarea empatică, îmbunătățește relațiile cu cei dragi și nu va exista o problemă pe care să nu o puteți rezolva împreună.

LEAVE YOUR COMMENT

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Loading...