Cum pot evita durerea după o despărțire?

Despărțirea nu e altceva decât o pierdere. Ce facem de regulă când pierdem de exemplu obiecte personale? Ne supărăm, ne mustrăm sau regretăm pierderea. Cât durează?

O zi sau câteva ore. Iar dacă ne gândim la oamenii dragi sau cei pe care i-am iubit, dar am ajuns să-i pierdem? Ne doare mult mai mult, suferim. Este clar că suferința, durerea în acest caz este naturală și inevitabilă.

Este bine să știi că fiecare dintre noi are o anumită capacitate de a face față,  adică de a-și reorganiza viața astfel, încât să-și poată continua activitățile în modul cel mai bun posibil peste un anumit timp.

Pentru a te ajuta să treci prin această pierdere cât mai ușor posibil îți propun să faci un exercițiu de imaginație.

Va trebui să-ți imaginezi un lac, iar pe malul opus locului unde te afli să-ți închipui persoana de care te-ai despărțit. Încearcă să găsești calea de a te conecta la acea persoană, o poți face prin gând, vorbe, acțiuni. Ține minte, totul se întâmplă în mintea ta și poți să-ți imaginezi anume așa cum ai fi vrut să fie în realitate. Dacă ai reușit să te apropii imaginar de acea persoană, atunci încearcă să-i spui tot ce ai fi vrut să-i spui, dar nu ai avut posibilitatea sau curajul.

Atrage atenția la ce se întâmplă cu persoana dată în imaginația ta, după ce aude ceea ce ai vrut să-i spui. Apoi întreabă-te dacă dorești sau nu să auzi răspunsul. Fă doar ceea ce simți, este imaginația ta!
După ce s-a produs întâlnirea imaginară dintre voi, încearcă să-ți inchipui cum ar trebui să se producă despărțirea. Poate dorești să oferi sau să primești ceva ca amintire.

După ce ai organizat în imaginația ta întâlnirea și despărțirea, rămâne să-ți iei rămas bun de la acest loc imaginar și să revii în realitate. În această călătorie imaginară există probabilitatea să descoperi ceva nou sau să te eliberezi de anumite emoții care se doreau a fi trăite, dar nu au avut această ocazie în viața reală.

Dacă, totuși, suferința după o despărțire te ține prizonier/ă, izolându-te de lumea înconjurătoare și nu-ți permite să revii la modul obișnuit de viață este nevoie să te adresezi după ajutorul unui specialist – psiholog, psihoterapeut.

Răspuns oferit de Oxana Șevcenco, psiholog 12plus

LEAVE YOUR COMMENT

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Loading...